OD GLINE DO KERAMIKE – PODGLAZURNE BARVE

GLINA, KERAMIKA, PODGLAZURNE BARVE


KAJ SO PODGLAZURNE BARVE?


Podglazurne barve so narejene iz keramičnega barvitelja (silikatov, aluminatov, kromitov, feritev ), veziva t.i. kita, ki poveže pigment in pritrdi barvo na izdelek med žganjem in pomožnega sredstva (glicerin, gumiarabikum) , ki omogoča lažje slikanje.
Kadar slikamo na enkrat žgano keramiko (biskvit) s podglazurnimi barvami, imenujemo to podglazurno slikanje.

Barve nanašamo s čopičem, pršilom – airbrushem, gobico in grafičnimi tehnikami. Ko smo nanesli barvo, moramo izdelek še glazirati s prozorno glazuro in ponovno žgati Glazura pokrije in zaščiti poslikavo ter ji da svetleč videz.


Na sliki: Maja Remic, lastovke, podglazurna poslikava

PRIMER: KAKO SLIKAMO S PODGLAZURNIMI BARVAMI?

murphy podglazurna poslikava  (2) podglazurna poslikava  (1)
Kako slikamo s podglazurnimi barvami: Keramične barve so primerne za visoko žganje. Za podglazurno poslikavo mora biti keramičen krožnik enkrat žgan. To imenujemo biskvit. Poslikan krožnik je potrebno še glazirati s prozorno glazuro in ponovno žgati.

Kaj potrebujemo?

⎯ keramičen krožnik , enkrat žgan ( biskvit)
⎯ podglazurne barve (že pripravljene)
⎯ srednje mehke čopiče
⎯ svinčnik HB
⎯ pavz papir
⎯ nožek in brusni papir
⎯ vpojno krpo

Kako slikamo?

  1. Na krožnik označimo vrh in sredino krožnika. Lahko ga razdelimo tudi na ploskve. Oznake naredimo prostoročno , s svinčnikom HB.
  2.  Motiv narišemo na krožnik s svinčnikom srednje trdote HB.
  3. Motiv  pa lahko tudi prekopiramo s  slike na pavz papir ali tanjši prosojen  papir.
  4. Papir z motivom položimo na krožnik, tako, da bo motiv v sredini in pritrdimo z nekaj selotejpa.
  5. Prerišemo motiv – s svinčnikom rišemo po motivu in močno pritiskamo. Na krožnik se tako prenese motiv. Vse črte in obrisi svinčnika po žganju izginejo in ne pustijo sledov.
  6. Pričnemo slikati s podglazurnimi barvami.  Na paleto si pripravimo  manjšo količino različnih odtenkov barv, ki jih bomo potrebovali. Pred vsakim nanosom barve, moramo  potem barvo premešati, ker se poseda.
  7. Pazimo na čistočo čopiča in barve. Najbolje je, da imamo za vsako barvo svoj čopič, sicer čopič speremo z vodo in  posušimo z vpojno krpico.
  8. Barve se lahko mešajo, vendar barvo zmešajte na paleti posebej, ne na vzorcu na krožniku. Najprej poslikamo velike površine, nato nadaljujemo  z manjšimi motivi.
  9. Nanašamo najprej svetle tone, sledijo temnejši.
  10. Barva ne sme biti nanesena preveč na debelo, ker se bo luščila. Če je barva preveč razredčena, pa daje videz akvarela. Da boste čisto zadovoljni , potrebujete nekaj vaje.
  11. Pri motivih  naredimo še tanke  temnejše  obrobe, seveda, če so nam všeč.
  12. Pobarvamo tudi sredino  krožnika. To najlažje naredimo tako, da postavimo krožnik  na vrtljivo  ploščo , zavrtimo in potegnemo  s čopičem s primerno barvo. Potem nanesemo barvo znotraj narisanega kroga.
  13. Pregledamo krožnik, če ni ostal kak vzorec nepobarvan ali je brez obrobe.
  14. Eventualne napake popravimo tako, da barvo  odstranimo z nožkom ali brusnim papirjem.
  15. Sedaj pride na vrsto podpis. Podpis je običajno na zunanji strani krožnika, lahko je tudi ob poslikavi , tako kot pri običajni sliki.
  16. Krožnik se  mora  nato še glazirati s prozorno glazuro in žgati  pri visoki temperaturi. Barve na krožniku so pred žganjem nekoliko mat. Ko bo krožnik glaziran in žgan, bo barva zasijala v polnem sijaju.

Tekst, izdelava in fotografija : Maja Matilda Remic

Vse kar morate vedeti o oblikovanju gline in tehnologiji keramike, prav tako tudi o raznih drugih najpogostejših ustvarjalnih konjičkih, najdete v priročniku
– Maje Matilde Remic – HOBI USTVARJANJE –
več kot 250 zamisli ustvarjanja v različnih materialih in tehnikah.

HOBI USTVARJANJE – Naročite knjigo na strani www.hobi-ustvarjanje.si – 10% POPUST!