MISHIMA S ČIPKO

Mishima izvira iz stare korejske tehnika vstavljanja polnila v kontrastno glineno telo, v katerega so prejvklesali vzorec. Ta tehnika ustvarja izjemno fino oblikovanje, s trdimi, ostrimi robovi, ki jih je težko ustvariti na kakršen koli drug način.

Tudi danes lahko to tehniko uporabljamo kot moderno okraševanje gline. Veliko sodobnih umetnikov po svetu uporablja tehniko Mishima na svojihmojstrovinah, pride pa nam tudi prav, če v glino vtiskujemo npr. s pečatniki ali s čipko in bi radiploskev gline izravnali. Pri odtisu čipkedobimo namreč poglobljen vzorec, relief, ki pa je lahko pri uporabnih predmetih, npr. posodju, moteč. Če odtis čipke zapolnimo z glinenim vezivom, engobo alipodglazuro v tehniki Mishima, pa površino izravnamo in še več; negativ čipke spremenimo v pozitivni videz. Vzorec čipke izstopi kot bi bila natisnjena na površino gline.

MISHIMA TEHNIKA VKLJUČUJE ŠEST KORAKOV

1. Oblikovanje izdelka iz gline. Za oblikovanje izdelka uporabimo glino brez primesi šamota. V šamotirano glino težje režemo vzorec, čeprav je tudi to možno. Tudi papirnata glina ni primerna.

2. Izrezovanje dizajna.
Vzorec izrežemo, ko se glina prične malo sušiti in ni več tako plastična, najkasneje pa v trdoti usnja. Če delamo vzorec dalj časa izdelek pokrivamo s polivinilom in ga postavimo nad vedro z vodo, da se vlaga enakomerno porazdeli. Globina izrezljanega dela mora biti najmanj tako globoka, da se med čiščenjem ne zabriše. Za izrezljanje vzorca uporabimo orodje za sgraffito, orodje za lesorez, igle, zanke, in podobno. Čiščenje dizajna. Počakamo pol ure in odstranimo odvečne delce, ki so nastali pri izrezovanju. Uporabimo širši čopič in »pometimo« izdelek. Glavna skrb v tem koraku je ohraniti zarezane robove čim bolj ostre.

3. Polnjenje izrezljanih delov vzorca. Za polnilo izrezanega vzorca uporabimo barvasto glineno vezivo ali engobo ali podglazuro. Računati moramo s tem, da se pri sušenju ti materiali še skrčijo, zato naj bo nanos temeljit. Najbolje, da premažemo celo površino. Pazimo tudi, da ne pride v globino zrak,(če gre za večji vložek. Izdelek nekaj časa pustimo pod polivinilom, da se vlaga enakomerno porazdeli.

4. Odstranjevanje odvečnega materiala
Izdelek sušimo počasi, da ne pride do razpok. Šele nato odstranimo Mishima polnilo. Pri delu uporabimo masko za prah, prah pa sproti odstranjujmo. Za odstranjevanje odvečnega polnila uporabimo kar pač imamo pri roki, npr. strgalo, grob brusni papir in nato še fini brusni papir, modelirke z štirioglato zanko, posebna rezila, jeklene volnene gobice za čiščenje, in podobno. Mokra gobica, ki jo siceruporabljamo pri izdelaviizdelkov iz gline ni priporočljiva, saj lahko razmažepovršino in zamaši pore. Pri odstranjevanju nikakor ne pritiskajmo preveč, saj lahko poškodujemo design.
Delajmo v dobro prezračevanem prostoru.

5. Sušenje izdelka. Izdelek sušimo zelo skrbno in počasi, da se vlaga, ki je še v izdelku, dokaj enakomerno porazdeli.

6. Žganje izdelka. Tukaj ni nobenih razlik od običajnega žganja glinenih izdelkov. Upoštevati je potrebno priporočene temperature za vrsto gline in Mishima vložka, čas in tempo žganja pa prilagoditi velikosti in zahtevnosti izdelka.

MISHIMA S ČIPKO

Tudi odtis s čipko na glini lahko naredimo v tehniki Mishima. Postopek bo skoraj enak splošnim navodilom za Mishimo. Razlika je le v tem, da čipko ne vrežemo v glinen izdelek, ki se je pričel sušiti (do trdote usnja), temveč čipko vtisnemo v fazi nastajanja izdelka, torej v plastično glino.

Od tu naprej pa sledite gornjemu navodilu!

Tekst in foto: Maja Matilda Remic, 27. 12. 2020

Veliko idej najdete v doslej v najobsežnejši knjigi v slovenskem jeziku, avtorice
Maje Matilde Remic – HOBI USTVARJANJE, več kot 250 zamisli
ustvarjanja v različnih materialih in tehnikah.